מצא מוסך קרוב:
פרסם מודעה חינם!
מצא מוסך קרוב:
הצטרף לרשימת תפוצה:
ניתן להסיר את ההשתתפותך בכל עת.

מאמרים

כיצד עבר ביטוחי משפיע על ביטוח הרכב

פורסם: 24/07/2024 מאת: צוות האתר

עבר ביטוחי הוא אחד הפקטורים היותר חשובים בהשפעה על מחירי ביטוח הרכב. לאחר שהמבקש הגיש בקשה חברות הביטוח בדרך כלל מתמקדות בהיסטוריה הביטוחית שלו על מנת להעריך את רמת הסיכון הנכללת בכיסוי הנהג והרכב. ריכזנו לכם מספר סיבות וטיפים חשובים שבעזרתם תוכלו לשמור על היסטוריה ביטוחית נקייה.

ישנן שתי סיבות עיקריות המשפיעות על עבר ביטוחי-

הסיבה הראשונה והעיקרית ביותר היא שחברות הביטוח רוצות להקטין ככל שניתן את הסיכון שהן לוקחות, מאחר כי נהג שיש לו היסטוריה ביטוחית עם הרבה תביעות ופגיעות ברכב מעידה לרוב כי נהג כזה עשוי להגיש תביעות נוספות בעתיד על סיכון גבוה יותר לתאונות עתידיות, ולכן החברה תרצה לכסות את הסיכון על ידי גיבוי הבא לידי ביטוי בדמי ביטוח גבוהים יותר.

הסיבה השנייה היא עקרון היושרה וההגינות. כלומר, נהגים המקפידים על הכללים ונוהגים בבטיחות וזהירות (כתוצאה מכך גם אינם מגישים תביעות רבות) מרגישים כי הם זכאים לתעריפים נמוכים יותר בשל כך. לבסוף, אם חברות הביטוח לא היו מתחשבות בעבר הביטוחי, ועל פיו גובות את דמי ביטוח הרכב זה היה פוגע במבוטחים עם היסטוריה נקייה.

איך ניתן לסייע בהוזלת ביטוח הרכב למרות העבר הביטוחי- 

נהגים עם עבר ביטוחי נקי נהנים מהנחות משמעותיות בדמי הביטוח כי הן מעריכות נהגים זהירים ואחראים בכביש, וזה משתקף ע"י התעריפים המוזלים. בנוסף, יש חברות ביטוח עם תוכניות ביטוח מיוחדות המציעות תמריצים נוספים כמו בונוסים על חוסר תביעות או הנחות על פוליסות נוספות במידה ויש.

גם אם חווית בעבר תאונות או הגשת מספר תביעות, עדיין אפשר לשפר את העבר הביטוחי שלך על ידי נקיטת מספר צעדים פשוטים לשיפור הנהיגה ולהפחתת תביעות. למשל- ניתן להשתתף בקורסים לנהיגה מונעת או להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות שמסייעות בנהיגה בטוחה, כמו מערכות התרעה על סטייה מנתיב או מערכות בלימה אוטומטיות וכ'ד.

3 טיפים לשמירה על היסטוריה ביטוחית נקייה-

  1. נהיגה זהירה: הצעד הראשון והבסיסי ביותר לשמירה על עבר ביטוחי נקי הוא להימנע מתאונות כמה שניתן ע"י נהיגה זהירה, הקפדה על חוקי התנועה ושמירה על ערנות בנהיגה. לא רק שתצילו חיים גם תוכלו לסדר לעצמכם הנחה בדמי הביטוח על הדרך.

  2. הגשת תביעות רק במקרים הכרחיים: אם מדובר בתאונה קלה שאפשר לסגור את הטיפול בה בצורה פרטית, לעיתים זה עדיף על הגשת תביעה לחברת הביטוח מאחר והגשת תביעות מרובות עלולה להעלות את תעריפי הביטוח העתידיים שלך.

  3. תחזוקה שוטפת של הרכב: רכב שמור ומתוחזק היטב פחות חשוף לתקלות ותאונות. תחזוקה שוטפת כמו בדיקת בלמים, צמיגים ומערכות בטיחות יכולה למנוע מצבי חירום ותאונות מיותרות.



לסיכום-

עבר ביטוחי הוא מרכיב חשוב ומשמעותי בכל הנוגע למחירי ביטוח הרכב. כדי לשמור על עבר ביטוחי נקי הכלים העיקריים הם נהיגה בטוחה ואחריות אישית, מה שיכול להוזיל את מחירי הביטוח ולהקל על קבלת כיסויים נרחבים יותר. בשורה התחתונה ניתן לשפר את תנאי הביטוח ולהפחית משמעותית את העלויות על ידי הבנת הסיבות להשפעת עבר הביטוחי ואימוץ טיפים לשמירה על היסטוריה ביטוחית נקייה.


שתף ברשתות חברתיות:  

תגובות למאמר  ( תגובות) 

הוסף תגובה