תקנות משרד התחבורה קובעות שכל רכב עם נפח מנוע 901 סמ"ק ומעלה רשאי להתקין תפוח גרירה. התקנות חלות על כל סוגי הרכבים, למעט דגמים בודדים שבהם אין אישור להתקנת הוו בגלל יצרן הרכב. מומלץ לבצע את ההתקנה אצל יצרן מנוסה ולהשתמש רק בוו עמיד שלא יגרום נזק לרכב בעת הגרירה.
רישוי ווי גרירה ונגררים מותנה בעמידה בקריטריונים הבאים:
א. עיגון הוו – ההנחיות קובעות שיש לבצע את עיגון הוו בנקודה שנקבעת על ידי יצרן הרכב בלבד. לצד העובדה שהתקנה במקומות אחרים עלולה לגרום נזק בלתי הפיך לרכב, היא גם אסורה על פי חוק ומסכנת את הנהג והסביבה.
ב. יצרן מורשה – את ההתקנה יש לבצע רק על ידי יצרן מורשה של משרד התחבורה. התקנה אצל יצרן לא מורשה לא מאפשרת להוסיף את הוו לרישיון.
ג. עמידה בתקנים – רישוי ווי גרירה ונגררים מבוצע רק על תקנים שנבדקים ומקבלים אישור טעם הטכניון או מכון התקנים. עם זאת, לא כל מוצר צריך לעבור את הבדיקה בעצמו וניתן להסתפק בבדיקה של האבטיפוס בלבד.
ד. מפרט טכני – ההתקנה החוקית מתבצעת בשקע חשמל בעל 13 פינים. יש להקפיד על כדור ריטום בקוטר של 50 מ"מ, על מרחק של 400-470 מ"מ מהקרקע ועד בסיס הכדור ועל מרחק של 65 ס"מ לפחות מהטמבון למרכז התפוח. הנחיות רישוי נוספות קובעות שהמרחק מעל הכדור צריך להיות 140 מ"מ לפחות והן אוסרות על מצב שבו הוו מסתיר את לוחית הרישוי.
אחרי התקנת ווי גרירה נדרש בעל הרכב להגיע למשרד הרישוי או התחבורה כדי לרשום אותם ברישיון. חלק מהחברות שמבצעות את ההתקנה מציעות את השירות הזה בחינם, בעוד אחרות גובות עבורו תשלום. בכל מקרה, בעל הרכב נדרש לשאת בתשלום אגרת כפל הרישיון בסך 29 ש"ח.
ברכב שעבר תאונת דרכים ניתן להחליף את הוו כחלק מהביטוח המקיף. גם במקרים כאלה נדרשת התקנה של גורם מקצועי והקפדה על הנחיות משרד התחבורה. בנוסף, לא כל ביטוח מקיף מכסה את הוו.